soustanovitelj in komunikacijski strateg, Juicy Marbles
Preden se je znašel v poslu rastlinskih zrezkov je Vladimir Mićković deloval kot strateg za znamčenje, oblikovalec in ilustrator. Vmes se je podal tudi v gostinstvo, saj je bil eden od ustanoviteljev bistroja Kucha, ki je v svojem kratkem času delovanja pristal na seznamu najboljših evropskih veganskih bistrojev. Njegovo delo na področju blagovnih znamk, za katero je bil večkrat nagrajen, je pod močnim vplivom komedije, gledališča in umetnosti, ki so od nekdaj njegova strast. Je tudi med soustanovitelji studia za strateško oblikovanje Ljudje, kjer se trenutno največ posvečajo projektom s pozitivnim vplivom na družbo.
Isti k***c, drugo pakovanje ali kako naj podjetja ustvarjajo boljšo družbo
Veganska industrija ne izziva le mesne industrije, temveč celoten prehrambeni sistem, ki letno nahrani 60 milijard živali, ne pa tudi 7 milijard ljudi. Ampak način, na katerega snujemo podjetja, ki naj bi ustvarjala boljšo prihodnost, ni celosten, kot se predstavljajo zastavonoše zelene prihodnosti. Je le nadevanje maske na isti stari obraz kapitalizma. Poslovna rast za ceno zdravja delavcev. Monopolistično izločanje konkurence. Obsesivno patentiranje znanja, ki bi lahko imelo pozitiven učinek, če bi le bilo »open-source«. Ustvarjanje vsebine ne kot prispevek družbi, temveč le kot sredstvo za monetizacijo. Tretiranje ljudi kot »potrošnikov« in ne čutečih bitij. Parazitsko kopiranje kulture in ne njeno soustvarjanje. Vse te prakse so prisotne tudi v poštenjaškem svetu veganskih biznisov, ki jim je dovolj, da lahko rečejo, da imajo 90 % manjši ogljični odtis kot konkurenti, ki delajo živalske izdelke.
Kaj pa odtis na javni prostor? Kaj pa odtis na kulturo? Kaj pa odtis na zdravje delavcev? Kaj vse bi morali meriti, da res ustvarimo »sustainable« podjetja oz. boljšo prihodnost? Zakaj je svet posla še zmeraj ločen od človeškosti? To se sprašujem že od travmatične delovne izkušnje iz oglaševanja pred 15-imi leti. In zdaj bom na to poskušal odgovoriti na odru v 15-ih minutah v semi-uspešni maniri.