Diggit 10 Konferenca o prihodnosti

Sašo Dimitrievski

partner in član uprave, Skupina Pristop

Sašo Dimitrievski je bil eden od ustanoviteljev spletne agencije Renderspace (del Skupine Pristop) in začetnik zgodbe o inovacijah digitalne disrupcije. Ima več kot 20 let svetovalskih izkušenj s poudarkom na poslovnih in marketinških strategijah, digitalni preobrazbi in disruptivnih inovacijah ter novih virih prihodkov, razvoju storitev in produktov, digitalnem marketingu in integriranem marketinškem komuniciranju.


Disruptirati disruptiranega. Marketing!

In smo tam, na točki, ko moramo disruptirati disruptivno. Ali kot pravi Greg Satell: »The Digital Era Is Over. Long Live Innovation!«

Leta 2014 sem na Diggitu govoril, kako je digitalno okolje disruptiralo marketing in kaže, da to obdobje počasi, ampak vztrajno prehaja v novo ero.

Kakšno novo ero imam v mislih?

  • Takšno, v kateri dobi marketinški oddelek ali agencija brif za kampanjo, s katero morajo nagovoriti osebno (tudi z videooglasi) 7 milijonov ciljnih skupin (predstavljajte si, kako obsežna je t. i. mreža stičnih točk potrošnikov, customer journey map);
  • ko mora HR  poiskati-zadeti-nagovoriti kader in pri tem dobi seznam npr. 376 značilnosti življenjskega sloga točno določenega profila;
  • ko letni marketinški proračun ni več namenjen štirim tržnokomunikacijskim kampanjam na leto, ampak je teh 169;
  • ko se čas od marketinškega izziva do realizacije skrajša za več kot nekaj desetkrat (to je primerljivo obdobju, ko so razvili cepivo proti covidu-19, saj so čas merili v dnevih, v preteklosti pa v letih);
  • ko AI in AR postajata sestavni del marketinškega procesa (to je isto obdobje, ko znani odprtokodni programer šokantno ugotovi, da AI-orodje GitHuba, ki se imenuje Copilot, dobesedno kopira kodo legendarne videoigre Quake III iz leta 1999 in s tem posledično odpre tudi pravno vprašanje glede zaščite avtorskih pravic);
  • ko je analitik-matematik top svetovalec na področju vsebinskega marketinga;
  • ko je kreativnost kreativnega direktorja iskanje prave kombinacije različnih doživetij (experiences) na različnih stičnih točkah različnih kanalov za doseg optimalne konverzije po marketinškem lijaku, in tako dalje.

Zdi se, da je res prišel čas za disrupcijo že tako in tako z digitalom okoljem disruptiranega marketinga. Prišel je čas za (re)inovacijo marketinga per se.